Göran
    Hej! Jag sökte till systemvetenskapliga programmet på Örebro Universitet nu till våren 2020. Jag fick idag beskedet att jag har hamnat som reserv 50 i BI gruppen urval 1. Tror ni att det ens finns en möjlighet att jag kommer in eller ska jag bara strunta i det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Göran,
    planera för att du ska göra annat under våren... men "strunta i den" - menar du att du vill tacka Nej till att stå i reserv? Om du nu bestämt dig att du inte vill gå den utbldningen, då är det bra att tacka Nej till att stå i RESERV. Annars så står du i Reserv och i fall det blir aktuellt - kommer du att få besked att du kan komma in. Hur stor chansen är att du kan bli kallad in från reserv, beror på... först och främst på hur de som är Antagna svarar på sina antagningsbesked.
    Vänligen
    Julia

    • : Om vi säger nu att jag hamnar som tionde plats efter urval 2 finns det då någon chans att man kommer in?
    • Julia : Ja, det gör det. För att första dag på utbildningen kanske inte alla dyker upp... eller så hoppar folk av under första veckorna - ibland pga de inte hittade bostad, eller fick jobb, eller kom in på en annan utbildning...