Susanne
    Hej! Jag går i naturprogrammet och har läst moderna språk 3, 4 och engelska 7. Jag har läst matte 4 och har tillgång till att byta ut matte 5 med kriminologi. Jag vill läsa till tandläkare/läkarprogrammet men vill inte förlora någon meritpoäng. Skulle jag kunna byta ut matte 5 och fortfarande ha full merit om jag söker till programmen med tanke på att jag har läst engelska samt moderna språk?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, om du har godkända betyg i moderna språk 3 och4 samt i engelska 7, då får du max antal meritpoäng (2.5) vid ansökan till läkarprogrammen på de svenska lärosätena.