fredrik

    Hej jag undrar lite hur det fungerar när man tar bort ett program från sin ansökan till högskolor. Kommer det att påverka mina andra program? Syftar mest på ifall det kommer ändra hela anmälan till en sen ansökan för att jag ändrat ordningen? Och sen har jag en fråga angående prioritet med. Kommer jag ha samma chans om jag valt ett program som 4e alternativ och inte kommer in på mina 3 första som dom som valt det 4e alternativet som sitt första val?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fredrik!
    Jag kan svara på din andra fråga, den här: "Kommer jag ha samma chans om jag valt ett program som 4e alternativ och inte kommer in på mina 3 första som dom som valt det 4e alternativet som sitt första val?" och svaret är att du kommer ha samma chans, inte sämre chans.

    Men jag vill inte svara på din första fråga om ändringar i högskoleansökan; detta pga följande: jag vill inte att det ska bli fel och sämre för dig. Vi på FRåGA SYV gör inte antagning till utbildningar. Du ställer en antagnings-teknisk fråga, som inte har med studievägledningen att göra, och här är vi inte experter. Reglerna och hur Antagning.se hanterar ansökningsprocessen kan också ändras - och det bör i så fall framgå av informationen på deras webbplats.
    Det bästa rådet jag kan ge dig är att du läser det som står på www.antagning.se/prioritera och i fall du inte är säker på hur det blir om du ändrar ordning eller gör ngn annan förändring i din högskoleansökan, att du i så fall kontaktar de som jobbar med just de frågorna; du kan t.ex ringa - 0771-550720 (tel.tid är kl.9-16 på vardagar).

    • : Tack för ditt svar!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!