Erik
    Som rubriken lyder, jag vill ta ett sabbatsår, från gymnasiet, hur gör jag?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är upp till dig helt och hållet om du vill pausa gymansiet eftersom du inte har samma skolplikt som på grundskolan. Kan ju dock vara bra att prata med skolan först och gå igenom alternativ eller hur du går vidare när du är tillbaka från sabbatsåret. Kanske du kan få information om hur du läser gymnasiet inom vuxenutbildningen, Komvux eller Folkhögskola?

    /Lena, Syv