Ellen
    Hej!
    Jag ska börja tvåan nu till hösten (sam-media) och p.g.a av olika skäl så vill jag ta studenten en termin innan planerat datum. D.v.s i december 2016 istället för juni 2017. Jag har kontaktat min skola ang det här men väntar på svar och tänkte att det kan ju inte skada att fråga er också. Tror ni det är möjligt att ta studenten tidigare? Jag är villig att plugga på lov såklart.

    Vad tror ni? Är det realistiskt?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Ellen!
    Det är mycket ovanligt att en skola beviljar läsa "framåt" d v s snabbare än din klass. Det är mycket extra jobb för lärarna att anpassa undervisning för en elev, förbereda tentorna, ge individuell handledning mm och av den anledningen blir det oftast ett nej på sådana önskemål. Det är rektor på ditt program som fattar det beslutet men jag tror tyvärr att chansen är liten att du får ett Ja.
    Men vi håller tummarna! Återkom och berätta för oss vad du får för svar, ok?
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare