Elin (jag)
    Hej!
    jag går tredje året på gymnasiet och ska snart ta studenten men kommer troligen få F i svenska 3. Det jag undrar är om jag kommer få en gymnasieexamen med alltså ett F i ett utav grundämnena? Vad kommer att hända?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Elin !

    Läser du på ett yrkesprogram eller på ett högskoleförberedande program? På yrkesprogram kan man få examen utan ett godkänt betyg i Sv 3 men ej på ett högskoleförberedande program. I så fall får man ett Studiebevis som sedan kan kompletterad upp till examensbevis på komvux. Med vänlig hälsning
    Mikael