Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Helena,
    om din fråga angår ansökan till svenska högskole- / universitetsutbildningar, så kan du ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och tel.tid kl.9 till 16 på vardagar och få det bekräftat att du kan tacka Ja till reservplats utan att riskera förlora den platsen där du redan nu är antagen. Så tolkar i alla fall vi reglerna enligt vilka Antagning.se administrerar antagning till svenska högskoleutbildningar. Men det är inte FRåGA SYV som administrerar kring antagning till högskoleutbildningar utan det gör www.antagning.se - så fråga gärna dem, för att oavsett vad ngn annan säger så blir det så som antagning.se beslutar om (de har tolkningsföreträda vad gäller reglerna kring antagning till svenska högskoleutbildningar).

    • Anna : Kontakta Antagning.se och be dem om svar. Som vi tolkar reglerna så kan du stå i reserv och tacka ja till en plats - samtidigt, alltså det går bra att göra som du önskar. men det är inte vår tolkning av reglerna som gäller utan den tolkningen som antagning.se gör.