Erik
    Hej. Jag har sökt ett antal yrkeshögskoleutbildningar till hösten. En av dessa vill ha svar om två dagar, medan jag fortfarande inte har fått besked från ett par andra skolor som jag kanske hellre skulle vilja gå på.
    Kan jag nu tacka ja till den utbildningen som vill ha svar om två dagar, och sedan eventuellt tacka nej till den om jag blir antagen på en annan utbildning? Kan de andra skolorna se att jag tackat ja någon annanstans eller är antagningarna helt separerade?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Antagningarna till olika yh utbildningar är helt separerade och du kan mycket väl göra så som du beskriver i din fråga!