Emma
    Hej. Jag har sökt till en utbildning på folkhögskola som jag fått veta att jag kommit in på, och skolan vill ha besked senast nu i dagarna via schoolsoft om jag vill gå eller ej. Grejen är den att jag har ansökt till en yrkeshögskola också men jag får inte besked av dem förens den 12/6. Kan jag tacka ja till folkhögskolan och sedan ångra mig ifall jag kommer in på yh-utbildningen den 12/6? För jag vill hellre gå yh-utbildningen om jag kommer in på den.
    Tacksam för svar

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,

    ja. du kan göra så som du beskriver i din fråga.
    Det är rätt ofta man tackar Ja till utbildningar och sedan ej läser; allt kan hända: sjukdom; att man fick jobb; ska av familje- eller annan anledning flytta långt mm och m.fl.

    Givetvis är det i så fall bra att så fort du vet att du inte längre vill gå på den utb., där du     är Antagen, att du meddelar de utb.ansvariga om det.

    mvh

    Milla

    Studie- och yrkesvägledare