AnnaMiranda

    Hej! Jag söker in till ingenjörsutbildningar som till exempel indek och bioteknik i höst med högskoleprovet. Jag har däremot ett F i matte 4, men ett C i matte 5. Behöver jag fortfarande ett godkänt betyg i matte 4 för att vara behörig? Jag kan nog lätt skriva upp ett godkänt betyg i matte 4 i och med att jag egentligen har ganska lätt för matte men missade kursproven. Vad tycker ni jag borde göra? Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    om du har godkänt betyg i matematik 5, anses du behörig till de utbildningar som kräver (för särskild behörighet) godkända betyg i matematik2, 3 och 4; detta eftersom kurserna i ämnet matematik bygger direkt på varandra. Du kan ställa din fråga till Antagning.se och få det bekräftat.

    Studie- och yrkesvägledare