Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Patrik!

    Om du vill söka till åk1 - då söker du under de vanliga valperioderna - val och omvals/nyvalsperiod (som du gjorde när du gick i åk9). Det är exakt samma som för de som idag går i åk9. Du kommer att konkurrera mot de elever som söker till åk1 nu - för du gör ju samma sak, söker till åk1.

    Du byter inte, utan du söker om till åk1.

    Be din SYV om hjälp med att göra ansökan eller så kan du kontakta antagningkansliet och be dem ge dig inloggningsuppgifter till gymnasieantagningssida.

    Du kan höra av dig till oss med uppgift om var du bor eller så får du själv leta fram rätt antagningskansli på www.antagningskanslier.se

    Lycka till med din andökan!

    L.

    Liselotte