Fatema
    HEJ!
    Jag kommer gå ut med 285 poäng ungefär i nian och min dröm är att bli tandhygienst vilket är väldigt naturvetenskapligt. Grejen är att mina högsta betyg ligger på språk och geo/religion/historia och sam. Jag HATAR naturämnena och vill bli tandhygienst genom samsam vilket jag gör genom att studera dem ämnena man måste studera för att bli behörig till universitetet sen. Det är bara typ 2 grejer jag måste lägga till...går det?
    Kan man bli tandhygienst som är så naturvetenskapligt genom samsam som är rena motsatsen?
    Tacksam för svar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, det går bra att välja ett Samhällsvetenskapligt program och sedan söka till ett Tandhygienistprogram - du måste dock komplettera med kursen Naturkunskap 2. Kolla med de skolor som du är intresserad av om de erbjuder kursen inom t.ex. Individuella valet eller som programfördjupningskurs. /Lena, Syv