Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    för tandläkarprogrammet i Sverige ingår godkänt betyg i fysik2 eller i en motsvarande kurs inom särskild behörighet och utan det är man obehörig och kommer inte delta i konkurrensen om utbildningsplats.
    .... om du inte kommer läsa fysik 2 eller en motsvarande kurs, kommer du behöva komplettera med den kursen. Det kan du bl.a göra genom studier på komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Ett annat sätt är studier på en folkhögskola. Och ännu ett sätt: självstudier och prövning i fysik2.