Oliver
    Hej SYV!

    Jag har stort intresse för Tandläkarprogrammet och jag tänkt söka till det efter gymnasiet.
    Men då undrar jag, är de mycket matte på de här programmet? För jag har haft de riktigt tufft med matten än så länge och är de något för mig om jag är inte så förtjust i matte?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    För behörighet till tandläkarprogrammet krävs det bl a godkänt betyg i matematik 4, vad den kursen innehåller kan du se på www.matteboken.se

    Som tur är, finns det många yrken inom Hälsa och sjukvård>> och de flesta kräver mindre matte än tandläkare.