Zara
    Hej, jag undrar om Göteborgs universitet kommer ha tandläkarprogrammet på vårterminen 2021 som de brukar göra? Det står inte information om det någonstans.

    Tack på förhand
    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Zara,

    Jo, Tandläkarprogrammet på GU planerar, som vanligt, ta in även med start på vårterminen - det svaret fick vi nu per telefon från en person som jobbar på GU och är välinsatt i frågan om vilka utbildningar som kommer att starta. Ansökningsperioden börjar den 15 sept och tills dess kommer info upp på de sidor där den bör finnas - bl.a www.antagning.se där man gör självaste ansökan. Vad jag vet så är det inte direkt på morgonen utan mitt på dagen som ansökan öppnar (kl.13 brukar den öppnas, så var inte orolig om du inte ser info på morgonen den 15 sept, titta igen på eftermiddagen och sedan kan man söka under cirka en månad - och det är inte först till kvarn, utan alla som söker under anmälningsperioden har samma chans att komma in).
    Vänligen
    ANNA