Fatha

    Hejsan! Jag går på folkhögskola sista året och jag vill bli tandläkare. Är det möjlighet att komma in på tandläkareprogrammet med folkhögskola omdöme i så fall vilka omdöme måste jag har? Vad kan jag göra för att öka möjligheterna att komma in?? Väldigt tacksam för svar!)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    gör ditt bästa och försök få så högt omdöme från en folkhögskola som du kan få. Högsta möjliga omdöme är 4.0 och med det kan man ha en chans att komma in på tandläkarprogrammet. Du prövas i BF-urvalsgruppen med omdöme från en folkhögskola.
    Du måste ha intyg på att du har godkända kunskaper i kurserna Fysik 2, Kemi 2, Biologi 2 och Matematik 4 - detta för särskild behörighet.
    Gör också högskoleprovet, är mitt råd!
    Vänligen och lycka till!
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare