Stephanie
    Hej!
    Jag går just nu i Vård & Omsorg i årskurs 2. Och har funderar en hel del att bli tandläkare men efter gymnasium så kommer jag inte bli behörig till utbildningen. Och undrar då om jag kan gå ett basår ( och hur kommer det funka?) eller konvux ( hur kommer det att funka) för att plugga Bi B, Fy B, Ke B, Ma 4. För det är ganska många ämnen jag måste plugga för att bli behörig.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är ju en helt del kurser som du behöver komplettera. Du kan välja att läsa upp till Matte 3b på Komvux för att då bli behörig att söka till ett Naturvetenskapligt basår på högskolan. Alternativt att du läser upp alla kurser på Komvux. Det går ju också./Lena, Syv