André
    Hej jag har en stor beslutsångest.
    Jag vill antigen gå "teknik" programmet med inriktning programmering eller "Fordon och transport" med inriktning yrkesförare. Dock vet jag inte vilket jag vill välja eller om jag ska gå något helt annat...

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är inte lätt! Du väljer dock mellan två ganska olika program så det är väldigt viktigt att du sätter dig in i vad programmen innehåller och leder till. Du kan läsa mer här http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/2.277

    Gå på Öppna hus och prata med lärare och elever, se verkligen vad programmen innebär på plats. Kanske du även kan få göra en provdag på programmen -det kan ge bra insikter i vad som passar just dig. Boka tid med din Syv på skolan och diskutera igenom för och nackdelar - alla dessa steg brukar faktiskt hjälpa. även om det tar lite tid. Men ha tålamod - det är en process att välja. /Lena, Syv