Jag är
    Hej! Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag tycker om matte och no. Är ganska säker på att jag vill bli någon form av civilingenjör.
    Går jag teknik kan jag ju läsa cadd mm som jag missar i na, eller går det att välja till?
    Är det smartast att gå teknik eller natur? kan man välja till fler kurser på teknik så att jag har en hel na-grund?

    Tacksam för svar! :)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, hur många kurser som du kan lägga till programmet kan se olika ut från skola till skola - det kan vara en bra fråga att ställa på t.ex ett Öppet hus. Eftersom du redan nu är inställd på att söka en ingenjörsutbildning så kanske Teknik ändå kan passa bäst. Om du hemskt gärna vill läsa språk och biologi så kan Natur passa bra också. /Lena, Syv