Marcus
    teknikprogrammet inriktning samhälle och arkitektur är det mycket plugg där? är det mycket matte på det programmet och No?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    på Teknik och Naturvetenskapsprogrammet är det mest matte av alla gymnasieprogram, kurserna i det avancerade mattespåret läses - Matematik 1c, 2c och 3c.
    Inriktning utgör bara en liten del av programmet, ca 15 %. De flesta kurser är obligatoriska på alla inriktningar inom programmet eller valbara kurser, som elever från alla inriktningar på programmet får välja, så det är inte så stor skillnad mellan olika inriktningar på de flesta högskoleförberedande program, som man kan tro.
    Om du menar inriktning som heter "Samhällsbyggande&miljö", så läses det kurser i Miljö&energikunskap, Hållbart samhällsbyggande och Arkitektur på just den inriktningen. Det är bara de tre kurser som utmärker den inriktning.
    Fysik 1a och Kemi1 är obligatoriska för elever på alla inriktningar på Teknikprogrammet.

    Mvh
    Julia SYV