Marcus
    vilken är den högsta mattekursen på teknikprogrammet? Och hur mycket matte ingår där så fall?

    1 Svar

    Frågor och svar taggade med 'univetsitet' (3 st.)

    • Olivia

      Räknas alla mina ämnen in i min merit?

      Hej! Har idag 17.63 i merit och vill höja min merit genom prövningar. Jag läser just nu matematik 4 på komvux för att bli behörig till ett visst program till högskolan, om jag läser och blir godkänd i matematik 4 + gör en prövning i Historia 1B och höjer mitt nuvarande betyg kommer båda två...

      Peter: : Ja, betyget i matte 4 kommer räknas med antingen pga den kursen krävs för behörighet / och om du söker till andra utbildningar där matte 4 ej krävs - kommer den räknas in pga den... Läs hela svaret
    • Isabella

      Vilka meritkurser finns det för civilekonomprogrammet?

      Hejsan! Jag är inne och kollar på https://www.uhr.se/globalassets/_uhr.se/studier-och-antagning/tilltrade-till-hogskolan/tabell-for-omradesbehorigheter-2018.pdf efter meritkurser för civilekonomprogrammet. Kurserna står väl i ”gammal form” tex företagsekonomi B? Kan inte hitta kurserna på...

      Milla : : Hej,möjlighet att få betygen i de "gamla kurserna" inom gymnasiet upphörde helt sista juni 2016. Från 1 juli 2016 går endast få betyg i de nya gymnasiala... Läs hela svaret
    • Emma

      Jobba med miljö och natur?

      Jag har alltid haft ett väldigt stort intresse för natur och miljö. Naturkunskap, biologi och geografi har varit mina favoritämnen i skolan. Men vet inte vilken utbildning jag ska läsa. Vill jobba med miljön och naturen på något sätt. Antingen med miljökatastrofer, hur jorden påverkas av oss...

      Julia: : Hej Emma, utbildningsutbud för högskolorna och universiteten i Sverige blir klart till 15 mars 2018. Det är den dagen kl.13.00 som ansökningsperiod till högskoleutbildningar i Sverige börjar och... Läs hela svaret