Marcus
    Inriktning dator på teknikprogrammet, vilka ämne arbetar man mest med där?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, här får du info- om de inriktningar som finns inom Teknikprogrammet på gymnasiet:

    Design och produktutveckling
    Du lär dig om design och produktutveckling samt om designprocessen och olika designmetoder.

    Information- och medieteknik
    Du lär dig om informations-, kommunikations- och medieteknik. Du lär dig om programmering, digitala media, webbutveckling och dator- och kommunikationsteknik.

    Produktionsteknik
    Du lär dig om produktion, företagande och hur produktlinjer styrs.

    Samhällsbyggande och miljö
    Du lär dig om samhällsbyggande, miljö och arkitektur. Du lär dig om miljöfrågor ur ett tekniskt, ekologiskt, estetiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv.

    Teknikvetenskap
    Du lär dig om teknikvetenskapens arbetsmetoder samt matematiskt modellering, simulering, styrning och reglering.

    Mvh
    Mikael SYV