Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, de obligatoriska NO kurserna på Teknikprogrammet är:
    Matematik 1c, 2c och 3 c
    Fysik 1a
    och
    Kemi 1.
    ***************
    Om man sedan väljer inriktning Teknikvetenskap inom Teknikprogrammet, läser man även:
    Fysik 2
    och
    Matematik 4.

    Inom Programfördjupningar & Individuellt val 400 p. + 200 p. finns det en del NO kurser som man kan läsa men man kan välja andra kurser, som inte är NO kurser - lite beroende på vad skolan har att erbjuda. Den frågan kan man ställa till skolan på Öppet hus eller vid mail/telefonkontakt.

    Mvh
    Mikael SYV