Marcus
    Vilket program har mest plugg? Naturvetenskapsprogrammet eller teknikprogrammet? Är de mycke matte på teknikprogrammet? Och vad menas med matte 1? Är de den svåraste matten?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    du kan titta på alla mattekurser på www.matteboken.se

    Matte 1 - är steg 1, dvs FÖRSTA kurs på gymnasiet, som följs åt av Matte 2 som är nästa steg och så vidare till Matte 5 och Matte specialisering.

    Naturvetenskapliga programmet och Teknik är två program som har mest matte av alla gymnasieprogram med obligatoriska kurser Matte 1c, 2c och 3 c.
    c-spår i matte är det avancerade spåret /d v s det svåraste/.

    Det är lika mycket plugg på TE och NA.

    mvh
    Mikael SYV