Simon
    Hej!
    Finns det nån högskola som har platsgaranti på en treårig utbildning inom industriell ekonomi efter genomförbart basår?

    alternativt, kan det finnas nån yrkeshögskoleutbildning som kan ge liknande kunskaper?

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Simon!

    Samtliga högskoleutbildningar, inklusive tekniska basår och tekniska basterminer, finns på www.studera.nu

    och samtliga yrkeshögskoleutbildningar går att hitta på www.yhguiden.se

    Ang. platsgaranti - så måste man noga ta reda på vad som garanteras. Ofta garanterar man att den som är godkänd på alla delkurser på basåret eller basterminen får plats på NÅGON utbildning på samma högskola/universitet, inte nödvändigtvis på just den utbildning som man vill gå i första hand.

    Jag skall se om jag hittar några exempel på utbildningar som du frågar efter. Jag skall leta på de två (ovan nämnda) hemsidor. Skall vi se vem av oss, du eller jag, som snabbare och bättre hittar information som du efterfrågar? :)

    Du är alltid välkommen att höra av dig i fall du vill samråda om ngt. eller få hjälp med att jämföra olika alternativ.
    Bästa hälsningar!
    Anna