Nicole
    Hej!
    Jag har länge funderat på att studera till läkare, men har inte behörigheten nu eftersom jag går Vård- och omsorg. Därför har jag länge funderat på natur-basår efter gymnasiet.
    Men om jag går ett basår, får jag då behörighet till andra skolor än den jag studerat in kurserna på? Jag skulle vilja gå ett basår i Uppsala. Får jag sen behörighet så jag kan studera på andra program på andra skolor? Jag skulle vilja gå läkarprogrammet på KI.

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nicole.

    det borde /enligt min bedömning/ gå bra att efter basåret på ett lärosäte söka till läkarprogrammet på ett annat lärosäte. Men du kan också fråga Antagningsgruppen på KI om det. det är de som ska göra bedömning om behörighet om du söker till KI.