Marcus
    Om man vill bli pilot i framtiden, kan man ha glasögon då? Vad är synfelsgränsen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    här http://www.svenskpilotutbildning.se kan du få all nödvändig information.
    Avsnitt om synfel lyder:
    "Innan du börjar din pilotutbildning, kommer du att göra en stor medicinsk bedömning av en medicinsk examinator, som kallas Medical class 1.
    Där kommer en ögonspecialist undersöka dina ögon. Generellt sett, om du har synproblem som kan rättas till med glasögon eller kontaktlinser är det inga problem att bli pilot, även om korrigeringen inte bör vara alltför stor. Det som ofta tenderar att vara problemet är färgblindhet."

    Mvh
    Mikael SYV