Beverly
    Har hört att handelshögskolan i Stockholm inte tillämpar meritpoäng och undrar om det är vanligt att högskolor och universitet inte tillämpar meritpoäng? Jag skulle gärna veta vilka högskolor och universitet som inte tillämpar meritpoäng för att underlätta mina val av kurser. Om jag vill få ett så högt jämförelsetal som möjligt måste jag veta om jag ska satsa mer på ett betygsnitt utan meritpoäng eller om jag kan vara lugn och förvänta mig att alla universitet tillämpar meritpoäng och HHS är bara ett undantag.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    HHS är ett undantag och så vitt vi vet tillämpar alla andra högskolor i Sverige Meritpoäng. Med vänlig hälsning, Mikael syv