F

    Hej! Jag tänkte läsa Företagsekonomi GR (A) Organisation och ledarskap, 7,5 hp via Mittuniversitet nu i höst. Jag undrar om ni tror att jag kommer kunna tillgodoräkna mig denna kurs om jag i höst läser Kandidatprogram i företagsekonomi via Stockholms universitet. Då studie och yrkesvägledarna för de programmet har semester undrar jag om ni kan ge mig ett svar?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du kommer in på ett program i vilket ingår en kurs som du redan har godkänt betyg i ska du inte behöva läsa samma kurs igen, utan du borde kunna hoppa över den kursen. Som regel kan man inte få besked om tillgodoräknande av tidigare utbildning på förhand utan man ska först bli antagen till programmet. Detta bl.a pga kursinnehållet i programmet kan förändras tills dess att du kommer in: kurser som idag ingår i programmet kanske senare ersätts av andra kurser.