Selma
    Hej!
    Jag ska eventuellt ta ett studieuppehåll från juristprogrammet i höst för att plugga Historia A (30 hp). Jag tänkte kolla om ni vet mer vad som gäller tillgodoräknandet av kurser. Vi får inom ramen för programmet tillgodoräkna 15 poäng från ett icke-juridiskt ämne. Måste det då vara en 15 poängs kurs som lästs, eller skulle det funka att typ tillgodoräkna historia A men endast halva?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Selma!
    Det är en fråga som du måste ställa till studievägledare på din institution. Min gissning är att om det är 15 hp som ni får tillgodoräkna så måste det vara en 15 poängskurs, men kanske kan man tillgodoräkna "halva" (enligt ditt förslag). Det är en sådan detalj som en allmän studie- och yrkesvägledare ej känner till, för att olika lokala regler gäller på olika lärosäten. Så, du gör klokast i att direkt vända dig till studievägledare på din institution.

    Studie- och yrkesvägledare