Adam
    Hej,

    Läser just nu ett program på grundnivå. Jag har redan en kurs som motsvarar en av de kurser som ges vid programmet, men kursen som jag har klarat är på avancerad nivå.

    Min fråga är, kan dessa poäng (från avancerad kurs) tillgodoräknas för en kurs som ligger på grundnivå?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Adam,
    det blir ett beslut som utbildningsansvariga får fatta. Ansök om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och du får svar från de ansvariga på ditt program. Det finns nog inte något annat svar som vi eller någon annan kan ge - utan du måste få svar från just din utbildning. Hur du ansöker om tillgodoräknande av tidigare utbildning kan vara olika beroende på vilket lärosäte du läser på. Ofta finns det uppgifter om hur man ska ansöka på lärosätets webbplats. Om du inte hittar, fråga studievägledare på din institution.