Elev
    Hej!
    Jag läser just nu min femte termin på socionomprogrammet vid Uppsala Universitet. Jag har efter denna termin 2 terminer kvar och är sugen på att fortsätta studera även efteråt. Jag har tittat lite på personalvetarprogrammet och undrar om det finns kurser som jag kan tillgodoräkna från socionomprogrammet? Vidare har jag även tittat på beteendevetare och undrar om man kan tillgodoräkna från socionomprogrammet även där?

    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!
    jämför vilka kurser du läser på socionomprogrammet och vilka kurser som ingår i de programmen där du vill tillgodoräkna kurserna inom. Det måste vara samma kurser eller "likvärdiga" kurser - det är i det fallet som kurserna kan tillgodoräknas. Kontakta annars studievägledare på de institutioner där intressanta för dig program ges.
    Personalvetarprogrammen och Beteendevetarprogrammen kan ha olika innehåll på olika lärosäten. De leder inte till yrkesexamen och kan ha rätt så olika innehåll.