Liam
    Hej! Jag är en Komvux-elev som bor utomlands (pluggar på distans) och därför inte har en kommunal studievägledare att rådfråga. Kan en SYV möjligtvis bekräfta att följande kurser räcker till för att ta ut en gymnasieexamen från naturvetenskapsprogrammet? Det är totalt 2400 poäng. Några kurser har jag redan läst (markerat med asterisk).

    - Historia 1b*
    - Religionskunskap 1*
    - Samhällskunskap 1b*
    - Naturkunskap 1b
    - Moderna språk 1 (danska)*
    - Moderna språk 3 (tyska)*
    - Engelska 5*
    - Engelska 6*
    - Engelska 7*
    - Svenska 1*
    - Svenska 2*
    - Svenska 3*
    - Matematik 1b*
    - Matematik 2b*
    - Matematik 3b
    - Matematik 4
    - Psykologi 1*
    - Psykologi 2a
    - Biologi 1
    - Biologi 2
    - Fysik 1a
    - Fysik 2
    - Kemi 1
    - Kemi 2
    - Gymnasiearbete Naturvetenskapsprogrammet

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Syv på komvux kan svara till dig på e-post, precis som vi gör här, så be gärna honom/henne om svar.

    För övrigt, så läser man inte naturkunskap 1b inom naturvet.programmet; inom matte är det matte 2c och 3c som ingår; på nivå ett är det en valfri kurs: matte 1a eller 1b eller 1c.