Dino
    Tjena! Vilken linje är mest användbart i gymnasiet för att sedan jobba inom försvarsmakten, (armén)?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, svårt att säga vilket program som skulle passa bäst när du inte skriver vad som lockar mer specifikt inom armén. Det kan ju t.ex. vara jättebra att vara hantverkare i armén - du kanske hamnar i en situation där du måste vara händig och fixa till nåt inom el, rör, bygg branschen. Då kanske ett hantverksprogram inom yrkesprogrammen kan passa bra.

    Vill man jobba med mer strategiska frågor inom försvaret inom t.ex. säkerhet och statsvetenskap kanske ett högskoleförberedande program kan passa bra med mer teoretiska kurser som gör dig behörig till Försvarshögskolans utbildningar.

    Det var lite förslag till hur du kan göra.

    /Lena, Syv