Hilal
    Hej, jag pluggar statsvetenskap och har pluggat genusvetenskap samt lite pedagogikkurser på universitetesnivå. Har ni några tips på vilka yrkesområden jag skulle kunna jobba med efter examen? Jag är intresserad av jämställdhetsfrågor och kommer ha en kandidatexamen med statsvetenskap som huvudområde.
    • Jelena :

      Se jobbannonser hos de arbetsgivare för vilka du vill jobba och sök alla jobb som du vill ha. Se yrken på www.framtid.se

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    I Sverige är yrken inom de områden som du har utbildning inom - för det mesta Icke-Reglerade, alltså blir det upp till varje arbetsgivare att fritt bestämma - vilken kompetens som leder till anställning. Det gör det mycket svårt att ge svar på din fråga; sedan behöver inte Yrken och Arbetstitlar stämma överens med varandra. T.ex kan arbetstitel vara "medarbetare i ett projekt" eller "planeringsledare" eller "samordnare"/"koordinator".
    Men kika gärna på följande presentationer:
    Statsvetare
    Genusvetare
    Pedagog
    Kvinnojoursmedarbetare
    Utredare
    Samhällsvetare
    Urbanplanerare
    Samhällsplanerare
    Samhällsutvecklare
    Samhällsvägledare
    Informatör
    Informationsassistent
    Studiehandledare
    Studiecoach
    Organisationsutvecklare
    Regionutvecklare
    Utbildningsadministratör
    Internationell samordnare
    Samordnare
    Koordinator