Linus
    Hej!

    Ifall man kollar på antagningspoängen så har jag idag förstått att de endast visar de antagningspoäng som de sista studenterna hade som kom in efter det andra urvalet vilket jag alltid hade haft för mig att de visade vilka poäng den sista personen som kom in hade men sedan stötte jag idag på följande länk https://utbildning.ki.se/reservantagning-lakarprogrammet som då visar att den sista som kom in på läkarprogrammet i Kl hade 21,21 trots att det på studera.nu står 21,43 alltså uppdaterat de inte efter reserverna vilket det även står. Jag personligen vill komma in i Lund inför vårterminen och undrar då ifall Lund VT21 hade tagit emot reserver efter det andra urvalet och ifall vilken merit hade den sista som kom in?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ställ din fråga till antagningsgruppen på det aktuella lärosäte. Men, oavsett vilka meriter som gav plats på utbildningen förut, kan det bli annorlunda i framtiden och svar på frågan du ställer nu kommer inte hjälpa dig komma in på utbildningen utan du behöver försöka få upp dina meriter så mycket du kan och sedan hålla tummarna! Lycka till!