Johanna
    Då det är sista året med kvoten för Gy11 och många kanske passar på att söka då?Tex så var gränsen för arkitekt i Lund 21.46 förra hösten, och nu till hösten 21.04. Undrar vad man tror generellt om antagningspoängen iom med den nya kvoten? Förstår att man aldrig kan veta säkert och att beror på massor med olika faktorer, men undrar ändå om man har en liten aning om vad som kommer hända med poängen?

    1 Svar

    Hej Johanna!

    Som du beskriver är det svårt att svara på frågan, huruvida antagningsgränserna kommer att ändras uppåt eller neråt. Det vågar jag inte gissa på med risk för att jag gissar fel, så tyvärr vågar jag inte spekulera i det.
    Det som är säkert är att arkitektutbilningar är populära och förmodligen kommer fortsätta att vara det, antagningsgränserna är därför höga. Beroende på hur många utbildningsplatser Lund planerar att ha på programmet så kan antagningen variera en del. Något annat som kan påverka är skolan/utbildningens marknadsföring samt storleken på årskullar m,m.

    BIex är en tillfällig urvalsgrupp och kommer att användas sista gången under antagningen till vårterminen 2017 (Kan ändras).

    Tyvärr kan jag inte ge dig något bättre svar än så.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV