sel
    Om man studerar en 7,5hp kurs 50% från augusti till november och en 7,5hp kurs 50% från november till januari, är man behörig för att få CSN då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Läser man på halvtid (och för övrigt uppfyller villkor för studiemedel) är man berättigad till halva bidraget och får också låna hälften av vad man får låna om man läser på heltid.
    Om man läser en 7.5 hp (högskolepoäng) kurs på 10 veckor är det halvtidsstudier.
    För mer information var god vänd dig till CSN.