Lina

    Hej! Jag läser just nu ett kandidatprogram på en högskola (100%) som jag läst ett år och är registrerad på. Undrar om det då är möjlig att söka ytterligare ett program och därmed plugga 200%? Vet att man inte kan bli antagen till mer än 150% varje termin, men i och med att jag redan är registrerad på ett program och söker på en annan högskola? Då blir jag väl bara antagen 100% det året?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Lina,
    enligt informationen från de sakkunniga, så är det möjligt att, av Antagning.se, bli antagen till 150% "nya studier" och på det programmet där du redan läser har du platsgaranti på kurser inom programmet. Men tänk i så fall på att i din ansökan lägga det nya programmet som ditt första alternativ, högst prioriterat, högst upp, alltså. Och det programmet som du redan läser - längre ner (som lägst prioriterat alternativ).
    Vänliga hälsningar

    Milla

    Studie- och yrkesvägledare