Sadaq
    Jag undrar om jag behöver läsa sociologi, hur många utbildningar kräver det. Ja läser samhällskunskap 1b och samhällskunskap 2 just nu.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Sadaq!
    menar du en kurs "sociologi" på gymnasiet? undrar du om en gymnasiekurs Sociologi krävs för några eftergymnasiala utbildningar?
    I så fall är svar Nej. En gymnasial kurs i sociologi finns inte bland behörighetskrav till några eftergymnasiala utbildningar. Den kursen läser man på gymnasiet om man är intresserad av ämnet.

    Det är givetvis "ett plus" (informellt) om man senare vill satsa på att läsa Sociologi på högskola - att man redan på gymnasiet har börjat läsa det ämnet.

    Bästa hälsningar
    ANNA