Kimia
    Hej
    Under hur lång tid kan jag läsa Ma 3&4 på komvux?.Efter att ha läsa Ma 2a på VO.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej ! Matte 3 och 4 är två stycken 100 poängskurser. På heltid läser man 20 poäng per vecka på KOMVUX, vilket innebär att det är möjligt att bli klar på 10 veckor. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Är kurserna 200 poäng sammanlagt?.Mvh
    • : Och tar det lika lång tid,alltså 10 veckor om man läser de på heltid?.Mvh
    • Mikael : Ja! Helt rätt!
    • : Jag ska även läsa fysik,biologi & kemi(för behörighet till läkarprogrammet),men kemi kan jag läsa på distans.Och eventuellt Sv3.De kurserna som jag nämner nu och även matte 3&4,ska jag läsa på komvux efter gymnasiet.Hur lång tid tar det med alla kurserna som jag nämnt?.Mvh
    • : Vill bara tillägga att det är bara kemin som jag måste läsa på distans.Mvh
    • Mikael : Det tar två terminer.
    Läs alla kommentarer