Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Veronica,
    om du redan utan mattekursen är behörig, och får F i en mattekurs - borde inte det påverka dina chanser att komma in på en högskoleutbildning.
    Däremot tänker jag på Studiemedelsfrågan. Om du tar studiemedel och får F, kan det bli så att du inte får studiemedel nästa gång du ansöker om det. Alltså finns det all anledning att försöka få godkänt betyg i mattekursen, även om du kanske inte behöver det betyget.
    Vänligen
    Julia