Fredrik
    Hur många provtillfällen måste ges om man blivit underkänd på praktikdel på sjuksköterskeprogrammet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fredrik,
    enligt Högskoleförordningen kapitel 6, 21§, har den högskolestuderande rätt till minst ännu en chans att klara av praktiken (såvida det inte var så att praktiken blev av de ansvariga avbryten pga den studerande ansågs vara olämplig för valt yrke) - det svaret fick vi från den juridiska avdelningen på UKÄ.

    Vänligen
    ANNA