Jacob
    Jag gjorde ansökningspappret på internet, men jag glömde att skriva ut pappret och lämna in det till syv, nu 3 dagar senare upptäcker jag att det står att jag inte har någon underskrift, nu undrar jag hur lång tid jag har på mig tills min ansökan inte längre godtas?
    • Julia : Är det ansökan till gymnasiet och i så fall i vilken stad? Eller är det ansökan om valbara kurser inför år2 på gymnasiet, alltså om du redan läser på gymnasiet och gör val inom ditt gymnasieprogram?
    • : Det är i Uppsala och ansökan till gymnasiet
    • Julia : Sista dag i omvalsperioden i din del av landet har redan passerats. Kontakta SYV-en snarast, på en gång.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob,
    sista dag i omvalsperioden i Uppsala var, enligt info på antagningskanslier.skr.se/kansli/gymnasieantagningen-uppsala 15 maj 2020. Så det är väldigt bråttom. Kontakta SYV-en nu, på en gång och hoppas det går att fixa, men kan inte lova det - då ansökan ska vara inne senast sista dag i omvalsperioden, vilket redan har passerat.
    Vänligen
    Julia