Artin
    Hej!
    Skiljer sig gymnasieundervisningen i större drag jämfört med högstadiet? Då pratar jag inte om linjerna, utan mer generellt, t.ex. lektionerna och tidsschemat. Tack på förhand

    Mvh
    Artin

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, beroende på skolans undervisningssätt så kan både undervisning och schema se olika ut jämfört med grundskolan. De skolor med mer traditionell schemalagd undervisning kan dock likna både undervisning och schema på grundskolan. Därför är det viktigt att ta reda på hur de gymnasium som du är intresserad av funkar och hur undervisningen går till - .det kan växla från skola till skola.

    /Lena, Syv