joel
    tja!
    jag går samhällsprogrammet i trean och blev underkänd i språk och jag undrar hur mycket det kommer påverka mig när jag söker till universitet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Joel,
    vilket språk är det som du fick F i?
    Det är viktigt att veta det - för att i fall det är Svenska /eller svenska som andra språk/ eller Engelska så kan det betyda att du inte får ut Gymnasieexamen och med det inte har Grundläggande behörighet och blir obehörig att söka högskoleutbildningar.
    I fall det är Moderna språk och du fick F i bara en 100 poängs kurs - då kommer du kunna få Gymnasieexamen.
    F drar - givetvis ner Jämförelsetal och konkurrenskraft i dina gymnasiebetyg blir lägre.
    Bäst för dig är att läsa om eller tenta av den kurser och få minst E - om det går, alltså...
    Återkom med uppgift om exakt vilken kurs det handlar om, då kan jag ge dig ett fullständigt och korrekt svar.
    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare