Kubra
    Hej. Jag vet inte precis vad jag vill bli när jag blir stor, men jag hade tänkt på att kanske blir chef för en design företag, eller det kan egentligen vara vilket företag som helst. Men jag vet inte vilket program jag ska välja för att kunna bli det? och behöver jag ha höga betyg för att komma in till en bra utbildning senare i universitetet? Ungefär hur högt betyg?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, det är bra att kunna branschen i vilken du vill bli chef. Men det viktigaste är ledaregenskaper plus ledarskapsutbildning som finns att läsa på många olika ställen. Man kan bli chef efter alla gymnasieprogram och det är alltid bra med mer kunskaper som resulterar i höga betyg. Med vänlig hälsning, Mikael syv