Sh
    Hej, vad kan man läsa på universitet om man läser NV på gymnasiet? Och vad om man läser teknik?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj det var en stor fråga du ställer! Det finns oändligt mycket utbildningar på högskolan utifrån båda programmen. Kanske kan du använda dig av denna länk till högskolornas söksida. Där kan du söka utbildningar inom olika ämnesområden för att få syn på olika utbildningar inom universitet och högskola.

    https://www.antagning.se/se/start

    /Lena, Syv