Faisa
    Jag undrade om man kunde gå i Urologisk omvårdrad efter gymnasiet elr måste man ha sjuksköteskexamen

    1 Svar

    Hej Faisa.

    Om ajg tolkar din fråga rätt vill du arbete inom områden urologi och inom vården.
    Det som krävs i så fall är att du läst till sjukskötersta och sedan därefter specialiserar dig inom urologi. Det kan självklart variera beroende på vilken nivå eller vilken utbildning du har tänkt dig studera eller arbeta inom.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV