Nur
    Hej,
    Jag har tänkt noggrant och kommit på att psykologprogrammet må vara något som passar mig, men mina betyg räcker nog inte till. Jag undrar hur akademiska meriter/poäng fungerar.
    Jag undrar också om det finns en chans att komma in i psykologprogrammet genom att läsa en eller flera kurser psykologprogrammet erbjuder och sedan komma in på det sättet, trots att ens betyg inte räcker till.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det går tyvärr inte att använda sig av akademiska poäng, eftersom du söker på dina Gymnasiala betyg.

    Om du läser några kurser ur psykologiprogrammet måste du ändå söka på dina gymnasiala betyg. Då är inte det ett framkomligt sätt att komma in.

    Det vi rekommenderar är att göra högskoleprovet och/eller läsa upp Gymnasiala betyg genom prövningar.